Dags igen kanske!

Nu har det gått ett tag sedan jag skrev. Men jag har jobbat mycket, och varit ledig en vecka, som vi hela familjen tillbringade nere i Kolsva hos min mor, far och syster. Det var MYCKET trevligt det lovar jag.
Det värsta med att åka dit är att det är fruktansvärt känslomässigt jobbigt för mig att åka hem, även om det kanske inte verkar som det.

Jag trivs som fisken i vattnet i övik det gör jag verkligen, men vet inte om jag kan säga att jag har något riktigt "umgänge" här, det är väl det som känns lite jobbigt. Självklart har jag vänner som jag kan träffa och prata med, men jag saknar ändå mina "gamla" vänner fruktansvärt mycket.
Men det blir säkert bättre det tror jag. Jag misstänker att jag bara är i någon form av "sämre svacka" just nu bara. För jag skulle verkligen INTE vilja byta det jag har idag mot något annat i HELA VÄRLDEN!

Jag älskar mina pojkar MEST AV ALLT, det finns verkligen inget bättre.


Vi har även hunnit varit till doktorn med Albin några gånger pga hans hosta. Pulmicorten som vi fick utskriven har hjälpt jätte bra, men varje gång han blir förkyld så kommer hostan tillbaka.
Vi hade återbesök i fredags vilket resulterade i ökade doser pulmicort under förkylning och en diagnos Förkylnings astma även om vi misstänkt det så kändes det som ett slag i magen. Tänker direkt på våra underbara djur, självklart går Albin i första hand men jag tror att de flesta förstår att det är jobbigt att inte veta om vi kommer kunna ha kvar dem eller inte. De är ju också våra bebisar liksom.
En sak vet jag och det är att Qira kommer att stanna inom familjen hur det än blir.

Nej nu ska vi inte ta ut något i förskott! Tänk Positivt!


Idag har jag, Albin och Qira varit hemma hos Albins faster Sandra och kusinerna Elias och Lova.
det var trevligt :-) Fikade gott fika och snackade lite skit! Sånt behövs verkligen!
Fick även mig en riktig liten mys stund med lilla Lova, Albin sov och Sandra skulle söva Elias så då fick jag mysa med Lova som efter en stund blev en riktig liten solstråle som skrattade och log hela tiden :-) *så mysigt*

Imorgon blir det nog en liten sväng på stan med Sandra och Lova, trevligt. Albin ska egenltigen vara på dagis imorgon, men eftersom jag är ledig så ska han också få vara ledig, han har ju ändå två långa hel dagar denna vecka då han går 6,30-16,30 så då kan han gott få vara ledig resten när möjligheten finns :-)

Sen på torsdag jobbar man sista dagen på 50% vikariatet, blandade känslor det kan jag lova. Nu börjar oron för det ekonomiska komma igen, det är fan inte kul alltså...
Jag vet ju att vi klarar oss, så länge inte a-kassan börjar strula igen, för då är det kört.


Nej nu ska jag nog ta och sova lite tror jag. Men men nu har det kommit en liten uppdatering i alla fall.
Nu får vi vänta och se när nästa blir, vem vet, kanske redan imorgon ;-)



Denna bild tog farbror Tobias under julen 2008. Min älskling är så fin här :-) Mammas Hjärta!


Kommentarer
Postat av: jessie

Allt ordnarsig det lovar jag... visst hade det vart underbart kul o ha er här i Kolsva men dit liv är där nu=) MEN ångrar ni er hjälper vi er att flytta hihi saknar dig vännen kram

2009-04-29 @ 08:30:27
URL: http://lundh.bloggagratis.se
Postat av: Lindy

Åh, känner igen mig i det där jobbiga känslomässiga att åka hemifrån... Men det blir bättre. Och sämre. och bättre igen...

Vi tjejer får se till att göra nåt UTAN barnen nån kväll. Det är vi värda tycker jag!

Jättefin bild på Albin! Men han är ju alltid fin :)

Kram!

2009-04-29 @ 21:16:21
Postat av: Sussie Kettunen

Du behöver inte oroa dig för djuren fast han har förkylningsastma. Ni kan behålla dom fast han har det. :-)

Sebbe har haft det sen han va liten.

Kram

2009-05-07 @ 19:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0