Tänk vad skönt!


Tänk att man kan tycka att det är så skönt med ett eget badrum???

Det är ju sånt som man bara tar förgivet.
Men jag kan säga såhär, testa vara utan badrum i lägenheten i 5 veckor och 4 dagar så lovar jag att ni efter 1 dygn inser att man är fruktansvärt beroende av ett badrum, allra helst en egen toalett.

Vi har ju trots allt haft toalett men då tvärs över gatan, och det kanske låter helt okej, men tänk att vakna mitt i natten och vara akut kissnödig, så ska man upp, klä på sig och försiktigt smyga sig ut, utan att väcka Albin. Det är inte lätt, och det svåraste av allt är att somna om efter att varit ut i kylan, det är verkligen JÄTTE svårt.
Men vi är ju ett levande bevis på att det GÅR.
MEn som sagt så har vi ju vårat badrum nu, dock inte klart till 100%, det är bara lite små saker kvar nu.

Men nu ska det börjas med hallen istället. På måndag kommer en snickare hit och börjar lägga in nya mattan. Det ska bli så skönt den dag då ALLT är klart, av det de ska göra pga denna avloppsläcka.
Tänk att få ett privatliv igen, gud så skönt.
Att inte behöva ställa klockan på 6,30 en ledig dag mitt i veckan IFALL ATT de ska komma och göra något i lägenheten. Det kommer att bli så underbart.

Nog med allt gnäll!

Idag har det varit underbart väder, jag hade tänkt att vi hela familjen skulle ha promenerat till konsum för att köpa tvättmedel och kanske en glass, men kristian hade andra planer, det blev en tur till ÖB, Skokanonen och Barnenshus, och vad inhandlades där då? Jo På ÖB blev det nytt dusch set med duschhandtag och stång till badrummet :-) Har nyss duschat och är super nöjd med det.

På barnenshus blev det kritor, verktygslåda med verktyg och ett par solbrillor till Albin :-)

På Skokanonen blev det ett par gummistövlar med byggare Bob på till Albin :-) Skit söta!


Här står Älsklingen min i sina gummistövlar och leker i leksakslådan :-)





Sen for vi hem och Albin fick leka lite med sin verktygslåda när han ätit lunch och innan det var dags att sova middag.

Sen blev det hockey tittande för Kristian och jag tog en prommis med Qira i det härliga vår/vinter vädret!
En riktigt lyxig lördags middag (not) Korv och makaroner haha men det gick ner.

Varken jag eller Kristian har mått sådär jätte bra, Mätt illa och haft kraftig huvudvärk större delen av dagen, vi får väl se hur det utvecklas. På mig kommer illa måendet i attacker, och dessa attacker är inge roliga alls.
Just de, höll på att glömma att vi haft tvättstugan idag också, mellan kl. 13-16 hela 5 maskiner tvätt tvättades.


Måste kasta in lite bilder idag tänkte jag :-)


<min sötnos>

Min lilla sötnöt


<Min goa älskling>

Albin testar pappas innebandyhjälm :-)


<Min tokstolle>

Min tokstolle


Jag försökte Lära Albin att säga Blomma idag, genom att visa honom denna blomma, vilket tyvärr resulterade i att han blev hysterisk rädd för denna blomma och höll sedan koll på den hela tiden och när han kom för nära så blev han jätte ledsen och fick till o med rysningar.
*Stackaren*
Fast man kunde inte riktigt låta bli att skratta haha :-P


Kommentarer
Postat av: jessie

haha tokunge

2009-03-22 @ 21:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0