Upp och ner idag!


Det första, vi har ett BADRUM! Lite små saker kvar att fixa, men vi kan använda det. Och det är skit fint trots att Färgen på väggarna inte blev som vi tänkt, men det går ju att måla om :-)


Vi har haft besök idag, först på förmiddagen kom min farbror Rune och syrrans kille Sebben förbi då de var på väg ner till Kolsva, kulkul, de fick nybakt kladdkaka med glass och kaffe :-) *mums*

Senare efter lunch kom Linda och Freja :-) Det blev mycket prat, MYCKET skratt och massa gott fika :-)
Två busiga ungar som lekte massor. Och jag tror bestämt att Freja ÄLSKADE Albins elmotorcykel, som han själv är fruktansvärt rädd för. Freja var då inge rädd, hon bara körde och körde med den hehe.
Sen tog hon även tag i Albins armar, då skulle de dansa, de var sååå söta.
Hon försökte även ge Albin en puss, men då han inte mötte henne på halv vägen så fick det allt vara, hehe lilla söt tjejen.

När de åkte hem så däckade Albin i sängen och vi fick väcka honom, strax före 17 haha.

Kan ju sammanfatta detta som en väldigt trevlig dag :-)
i alla fall fram till kl.18

Vid 17,30 kom vi på att vi skulle fara till stan och köpa lite grejs till badrummet. Strax innan vi skulle fara så snubblar Albin över ett par skor i hallen och slår munnen rakt ner i golvet, kan nog säga som så att han tog i mot smällen med munnen :-( Tyvärr så hade han som vanligt tutten i munnen så han slog sönder sig på under sidan av överläppen, det blödde REJÄLT. Han skrek, skrek och skrek, han hade så ont.
Sen fick han en piggelin då kylan lindrar och då blev det bättre. Vi försökte titta i munnen på honom och som det ser ut så är det "strängen" i mitten på undersidan av läppen (under näsan) som har typ gått av :-( Stackaren.

Jag ska ringa tandläkaren imorgon, för det kanske vore bra med en koll av tänderna så att anlagen under inte har blivit skadade.
Annars så tror jag att det såg värre ut än vad det var. Men som förälder så var det HEMSKT!

Vi tänkte direkt att det bästa med situationen är att han troligen inte vill ha napp nå mer, men tji fick vi. Kristian försökte söva honom utan napp men icke. Han bara skrek tills han fick nappen.
Men vi ska i alla fall vara stenhårda med att begränsa nappanvändadet till när han sover.
Vi får se hur det går.
Detta var så läskigt så han ska inte få ha nappen i munnen när han springer runt någon mer gång.


Nu ska jag mysa ner mig och glo tv. Ha en trevlig kväll..

Kommentarer
Postat av: Lindy

Men HUVVA!!! Stackars lillkillen! Jag skulle nog ha fått en chock. Så sjåpig som jag är! Hur har det gått med tandläkaren??

2009-03-20 @ 11:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0