Sjukling!

Ja här hemma har vi en liten sjukling!

I onsdags eftermiddag efter dagis märkte jag att något var påväg att hända med honom han var små grinig och hängig. På kvällen när han skulle sova så var han knall röd om kinderna och hade 38,6 i feber.

Igår under dagen steg febern till 39,6 men han var vid gott mod och lekte jätte snällt till och från. Men de andra stunderna så bara satt han bara i knät eller i soffan och bara mös.

Han somnade redan före  19,30 igår. Men strax efter 23 så vaknade han och skulle sova hos oss. Eftersom han är sjuk så fick han sova hos oss. Men så enkelt var det inte. Han skrek hysteriskt i ca 1 timme efter VÄLLING. Men där är vi ganska bestämd att äta på natten ska han inte göra. Det har han inte gjort på så länge så det är inget han behöver.
tror vi somnade runt 1 tiden eller något. Sen vid 3-3,30 var det dags igen. Då vaknade han och skulle ha vatten. Lite vatten fick han, sen la vi oss och somnade efter en liten stund. Då var han verkligen STEK het tog ingen feber på han eftersom han somnade, men tror garanterat att febern var uppe i över 40 grader.

sen sov vi lite från och till fram till 7,30. Nu är man mer död än levande känns det som. Skulle behöva sov en stund känns det som.
Han var även rejält förkyld i natt,men nu är det inte så farligt. Han hade 38,9 när vi gick upp, så febern har ju gått ner iaf. Så har vi målat med vattenfärger och nu håller han på och leker snickare för fullt :-) Sitter och sticker hål i en kartong med en skruvmejsel :-P han är vid riktigt gott mod nu faktiskt. Hoppas det håller i sig fram till sov dags iaf :-)

Jag känner mig fruktansvärt lat, måste ta tag i städningnen idag, så tråkigt att ha såhär stökigt. Och det känns så tråkigt att spara städningen till helgen då vi ÄNTLIGEN är hemma alla tillsammans.
Då vill man ju bara umgås och mysa, inte hålla på och städa och greja.

Det märktes att jag varit hemma ensam med albin hela dagen igår, ryggen värkte och sammandragningarna var ganska jobbiga igår kväll. Men annars så länge jag inte ansträngt mig så är det faktiskt bättre :-) Så det kanske var en UVI som blivit bättre nu av pencilinet, avslutade pencilinkuren igår.

Så jag tror inte att det blir någon bebis speciellt mycket tidigare än beräknat. Det är väl bra iofs om den vill stanna, men det känns så himla långt bort.

Funderar på att roa mig med att sy en amningskudde :-) Det är ju inget ansträngande, så det borde jag ju klara. bara försöka hitta ett bra tyg och att komma på vad man ska stoppa den med :-)

Nej nu luktar det som att det är dags byta en TILL blöja...


ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0